neljapäev, 7. oktoober 2010

Õpikeskkond

Üks hea õpikeskkond peaks olema ülevaatliku materjalide jaotusega, võimaldama interaktiivseid ülesandeid ja teste. Õpikeskkond võiks olla seotud õpingukorraldussüsteemiga - seega võiks seal saada ainetesse registreerida, vaadata oma registreeritud ainetega kalendrit (ja süsteem peaks hoiatama selle eest kui tahad registreerida ainesse, millega samal ajal juba teine loeng kalendrisse registreeritud on). Ka läbitud ainete hinded ja seisund, sobivus õppekavasse - see kõik pekas olema ühest või tihedalt lingitud süsteemist kättesaadav. Mõistagi on palju kasu seotust pakkuvatest kihtidest - RSS või kasvõi Facebooki rakendus.


Head õppematerjalid peaksid sisaldama muidugi ka piltide ja video võimalust. Õpikeskonna õppematerjalide pool peaks võimaldama lihtsaid jooniseid ja nende animeeritud esitamist. Heal juhul võiks ka õppejõududele endile lihtsalt õpitav süsteem nende loomiseks olla. Statistika on mitme otsaga asi, võib tekitada eelarvamusi, kui liiga palju infot tudengi käitumise kohta õppejõu poolel näha on.

Ja muide, ka Eestis peaks kaaluma lahendust, kus ühe ülikooli õppureid hindavad teise ülikooli õppejõud ja vastupidi. Minu kogemustel Lääne-Euroopas see nii käib, väldib eelarvamusi ja võimaldab inimesi hinnata puhtalt lehelt.

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend